VZP rozjela výměnu kartiček pojištěnce u 2,7 milionu klientů
VZP (Všeobecná zdravotní pojišťovna) začala výměnu kartiček pojištěnce u 2,7 milionu klientů, kteří obdrží nový průkaz s platností na dalších 10 let.
Největší tuzemská zdravotní pojišťovna VZP (Všeobecná zdravotní pojišťovna) už rozjela výměnu kartiček pojištěnce u 2,7 milionu klientů. Akce potrvá až do konce roku. VZP spustila v dubnu velkou výměnnou akci kartiček pojištěnce, která se dotkne 2,7 milionu klientů. Nový průkaz s platností na dalších 10 let dostanou všichni pojištěnci, kterým letos končí platnost stávající kartičky. O průkaz není nutné žádat, jelikož ho pojišťovna zašle klientům automaticky do jejich poštovních schránek. Výměna bude probíhat až do konce letošního roku. Nový průkaz pojištěnci obdrží vždy nejméně 30 dní před uplynutím platnosti stávajícího průkazu, a to automaticky do poštovní schránky na adresu aktuálně evidovanou u VZP. V průvodním dopise najdou všechny potřebné informace vysvětlující, jak a kde jej používat. Starý průkaz mohou klienti vrátit na kterékoli pobočce VZP, není to však povinné, znehodnotit ho mohou sami, upřesnila Viktorie Plívová, mluvčí VZP. Nové průkazy pojišťovna zašle na adresu, kterou eviduje jako doručovací, ve většině případů na adresu trvalého bydliště. Kdo tak měnil v posledních letech adresu a nesplnil oznamovací povinnost, měl by to co nejrychleji napravit a pojišťovně to dát vědět. Adresu lze změnit v aplikaci Moje VZP.cz. VZP rovněž upozorňuje na případné jednání některých podvodníků. Sama pojišťovna nebude klienty nijak předem oslovovat, obcházet nebo kontrolovat například to, kdy jim průkaz končí. Jestliže se o to bude někdo snažit, s vysokou pravděpodobností půjde o podvod. Pokud vám platnost nového průkazu vyprší, aniž by vám přišel nový, můžete o něj požádat třemi způsoby: online formulářem , na pobočce VZP, nebo prostřednictvím Informačního centra.
Sdílet: