Vkladní knížky v České republice
Banky v České republice neustále zavádějí nové produkty, jako jsou investice, ale zároveň ruší staré služby, jako je zakládání vkladních knížek. Česká spořitelna již od roku 2013 nezakládá klasické vkladní knížky a zaměřuje se spíše na dětské a výherní vkladní knížky, což vyvolává kontroverze.
Banky v České republice neustále zavádějí nové produkty, které nabízejí svým klientům. Obvykle jde o různé obdoby těch původních, které jsou však zabaleny do marketingového hávu, aby se lépe prodávaly. Velkým hitem jsou v současnosti například investice, na kterých si banky doslova mastí kapsy, jelikož na ně vztahují skutečně vysoké poplatky. Naopak jiné služby už se jim nevyplácejí, a tak je ruší, aniž by se starali o to, zda to jejich klientům vyhovuje nebo nikoliv. Příkladem je Česká spořitelna, která definitivně ukončila službu zakládání vkladních knížek. Tento finanční produkt má přitom v Česku velkou tradici a zejména starší lidé ho mají ve velké oblibě. Česká spořitelna se však rozhodla jinak. Ostatně, klasické vkladní knížky klientům nezakládá již od roku 2013. Doposud si ponechala pouze dětské a výherní vkladní knížky. Zejména v druhém případě jde o poměrně podivný produkt, kde nejsou peníze žádným způsobem úročeny, ale vždy dvakrát v roce probíhá mezi majiteli slosování o jeden milion korun. Jde tak o jakýsi podivný spletenec mezi spořením a hazardem, který ve slušné bance nemá moc co dělat. Ačkoliv Česká spořitelna mluví o tom, že klienti o vkladní knížky ztrácejí zájem, zároveň přiznává, že jich mají klienti otevřeno na 700 tisíc. To není vůbec nízké číslo. Zbývá ještě jedna možnost. Přinejmenším v případě České spořitelny, která vám tento produkt už nezaloží. Stávajícím majitelům vkladních knížek je sice povede dále, ale je otázkou, jak dlouho. Je docela možné, že se nakonec odhodlá ke kompletnímu zrušení a převedení na standardní nabídku běžných účtů. Zájemci o vkladní knížku však mají ještě poslední možnost. Stále je totiž poskytuje ČSOB. A světe div se, podle této banky je o tento produkt stále velký zájem. 'Klienti u tohoto produktu oceňují zejména jeho tradiční pojetí, kdy výši svého zůstatku mají fyzicky uvedenou přímo ve své vkladní knížce, tedy bez nutnosti využívání internetového bankovnictví či aplikace ČSOB Smart,' uvádí přednosti vkladní knížky mluvčí banky.
Sdílet: