Partners Banka spouští ostrý provoz s novými službami

Finanční skupina Partners odstartovala ostrý provoz nové Partners Banky, která nabízí moderní technologie propojené s osobním přístupem finančních poradců. Banka nabízí tři balíčky služeb pro jednotlivce, páry a rodiny, a plánuje rozšíření o spotřebitelské úvěry a hypotéky.

Finanční skupina Partners, která loni v létě získala bankovní licenci, dnes odstartovala ostrý provoz nové Partners Banky. Má přívlastek poradenská. „Propojuje moderní technologie s osobním přístupem finančních poradců Partners,“ vysvětluje její generální ředitel Marek Ditz. Služby Partners Banky teď mohou využívat stávající klienti poradenské sítě Partners, nový účet si založí přes svého finančího poradce. Zájemci, kteří dosud nejsou klienty sítě Partners, mohou zajít na jednu ze 175 poboček Partners. Od začátku dubna si pak bude možné založit účet online prostřednictvím Bank ID. Nová banka bude používat bankovní kód 6363 – jako připomínku hesla „še-tři še-tři“. I proto si jako oficiální start zvolila právě 6. březen. Počtem poboček jde o čtvrtou největší síť po České spořitelně, ČSOB a Komerční bance. Na pobočku Partners Banky se mění téměř všechny dosavadní pobočky skupiny. Výjimkou zůstane dvacet poboček, které mají Partners společné s UniCredit Bank – jejich spolupráce začala v roce 2010. V současnosti skupina staví další 25 poboček, především v lokalitách, které ostatní banky opouštějí. „Partners Banka je technologickou firmou. Nejedná se tak o další banku v mobilu, ale o finanční aplikaci, která našim klientům umožní jednoduchou správu všech finančních produktů. Na jednom místě si klient nastaví platbu nebo získá informace o stavu svých investic,“ říká Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners. V pilotním provozu banka si banku vyzkoušelo kolem 2500 klientů z řad poradců a jejich rodin. Parners Banka nabízí tři balíčky služeb - pro jednoho, pro dva a pro rodinu. První balíček „Pro jednoho“ obsahuje vedení běžného účtu a další služby zdarma. Klienti si mohou zvolit vlastní číslo účtu, například podle telefonního čísla, data narození nebo čísla účtu ve staré bance, který si zároveň rovnou mohou převést. Bez poplatku jsou výběry ze všech bankomatů v Česku i ve světě. Klienti samozřejmě neplatí ani za odchozí platby, všechny tuzemské platby jsou odbaveny jako okamžité. Zdarma jsou i platby v eurech po Evropě (SEPA platby), ostatní zahraniční platby budou za poplatek 200 korun. Zahraniční platby bude možné zadat až od května. Zájemce může dostat neomezený počet virtuálních karet, má nárok také na jednu plastovou kartu zdarma (tu banka nevydá automaticky všem, ale jen když o ni má klient skutečně zájem). Další plastová karta už bude za poplatek. Součástí balíčku je také vedení spořícího účtu s úrokem 6,03 procenta p. a. bez poplatků a bez omezení výše vkladů. Partners Banka původně plánovala 6,363 % (opět s odkazem na slogen „šetři šetři“), ale kvůli vývoji na trhu nakonec startuje s 6,03 %. První čtyři měsíce získá klient tuto sazbu bez podmínek, poté při aktivním využívání karty Partners Banky, konkrétně alespoň pět plateb kartou za měsíc (jinak sazba klesne na polovinu). Vyšší úrok v současnosti nabízí jen Trinity Bank: 6,3 %, ovšem jen pro vklady do 250 tisíc. Na dnešní start Partners Banky reagovala Trinity zvýšením úroku pro nové vklady od 250 tisíc do 10 milionů na 6,08 % z dosavadních 5,69 %. Druhý balíček „Pro dva“ nabízí sdílený účet. „V praxi to znamená, že pár má v rámci vedení účtu stejná práva a oba majitelé účtu jsou si rovni, mají stejný přehled a každý vlastní svou kartu. Společný účet tak nabízí řešení komplikací v případě nečekaných a těžkých životních situací, jakým může být například smrt jednoho z partnerů. Pár spolu může sdílet také spoření, informace o investicích, pojištění či úvěrech. Balíček vyjde na 49 korun měsíčně,“ vysvětluje Ditz. Každý z páru má vždy také vlastní běžný účet. Balíček „Pro rodinu“ pak nabízí totožné služby jako balíček pro páry, navíc ale umožňuje rodičům připojit účty pro své děti. Rodinný balíček vyjde na 99 korun měsíčně. „Aplikace banky má speciální dětskou a teens verzi, díky které získávají děti základní finanční návyky, učí se spořit na vysněné cíle, platit kartou a používat bankovní aplikaci jako dospělý. Rodiče mají zároveň přehled o všech jejich transakcích a rozhodují, jak může dítě kartu používat, jaké má limity a za co může platit,“ popisuje Ditz. Děti si mohou vybrat, chtějí-li dětskou verzi aplikace s maskotem křečkem, nebo teens apku bez dětských obrázků. U všech balíčků lze využít i některé inovace, například pauzování trvalého příkazu či službu Drag and drop pro snadné přesouvání peněz mezi účty jedním přetažením v apce nebo platby přes QR kód. Klasické vložení hotovosti na účet ale zatím nebude u banky možné. Na pobočkách nejsou pokladny a vkladomaty banka nemá. „Lze tak učinit přes poštovní poukázku typu A, klientům v takovém případě náklady na poslání peněz proplatíme na jeho účet,“ uvedl Ditz. Každý klient bude mít nárok na virtuální kartu pro bezpečné placení, navíc s automatickým obnovováním po každém jednorázovém použití. „Ve fyzické podobě budou karty z recyklovaného plastu a jejich design si klienti budou moci vybrat z několika variant. Osobitý vzhled budou mít karty pro děti a páry – dětské s různými obrázky křečka, párové se slovem Love,” upřesňuje Ditz. Nastavení služeb a limitů ke kartě včetně možnosti změnit si PIN najdou lidé v mobilní aplikaci. Právě ta bude jediným nástrojem pro správu osobních financí. Lidé v ní najdou nejen veškeré informace k běžnému či spořícímu účtu, ale v nebankovní části také své finance od úvěrů, přes pojištění až po spoření a investice. „Mobilní aplikaci Partners apka záměrně nedoplňujeme tradičním internetovým bankovnictvím, a to z důvodu bezpečnosti. Naši klienti se nemusí obávat, že zapomenou přihlašovací heslo či jim bude odcizeno narůstajícím phishingem. Do mobilní aplikace se přihlásí pomocí biometrického ověření nebo PINu, který je vždy platný pouze pro jednu konkrétní instalaci mobilní aplikace. Během ní využíváme moderní nástroje k ověření pravosti dokladu totožnosti,“ vysvětluje šéf banky. „Letos máme v plánu získat 80 tisíc dospělých klientů a 10 miliard korun v depozitech. V létě plánujeme spustit pilot nezajištěných úvěrů, na podzim pak hypoték,“ říká Borkovec. Nejpozději do roku 2030 chce Partners Banka získat milion klientů a dosáhnout celkových aktiv přes 100 miliard korun. Mobilní aplikace nabídne od května možnost připojení běžných účtů ostatních bank. Už v dubnu se v ní objeví služba „Vyber si svého poradce“, kde si každý bude moci zvolit finančního poradce dle svých představ. Aplikace zároveň klienta včas upozorní na blížící výročí smlouvy pojištění například u majetku či pojištění vozu a rovnou mu porovná nabídku trhu. Nové pojištění si poté může klient sjednat přímo v aplikaci. Už teď má mobilní aplikaci Partners ve svém mobilu 50 tisíc lidí. Partners patří mezi největší finančně poradenské společnosti v Česku. Do skupiny patří vedle poradenské společnosti také investiční společnost, nemovitostní fond Trigea, pojišťovna Simplea, penzijní společnost Rentea nebo slovenská pobočka Partners. Součástí je i vydavatelství NextPage Media, kam patří web Peníze.cz nebo tituly Finmag, Heroine a Football Club. Banka má aktuálně vlastní kapitál ve výši tří miliard korun, na kterém se podílí výhradně tuzemští podnikatelé a spolupracovníci skupiny. Do vybudování banky a jejich systémů se investovalo zhruba 700 milionů korun.
Sdílet:
Zpět na blog