EURO 2024 v číslech: Nejen fotbal, ale i fanouškovské šílenství

UEFA EURO 2024 dosahuje rekordních čísel ve všech oblastech mimo hřiště, které jsou základem úspěšného turnaje. Mistrovství Evropy vyvrcholí dneska po napínavé skupinové fázi a stejně vzrušující vyřazovací fázi, kdy budou na Olympijském stadionu v Berlíně korunováni evropští šampioni.

Celosvětová popularita EURO, která se projevila již během skupinové fáze, pokračuje a odráží se v aktualizovaných číslech generovaných aktivitami a prioritami turnaje mimo hřiště. Deset fan zón v hostitelských městech přivítalo během mistrovství celkem 5,8 milionu návštěvníků a toto číslo stále roste. Večer, kdy hostitelské Německo hrálo čtvrtfinále proti Španělsku, se stal nejnavštěvovanějším dnem turnaje s celkovým počtem 547 000 návštěvníků ve fan zónách. EURO 2024 také stanovilo rekordy v televizním sledovanosti v zemích zúčastněných týmů, zatímco globální zájem o turnaj je obrovský a očekává se, že celková globální sledovanost překročí 5 miliard diváků. Silný nárůst čísel na sociálních médiích oproti UEFA EURO 2020 pokračuje. Prodej vstupenek přispěl k celkovému počtu více než 1,1 milionu prodaných vstupenek v kategoriích Fans First a kategorie 3. Iniciativy UEFA k tomu, aby bylo toto EURO nejudržitelnější v historii, byly úspěšné. Nakonec, na specializovaných stáncích pro kardiopulmonální resuscitaci (CPR) ve fanzónách a jako součást kampaně „Získej trénink, zachraň životy“ se více než 35 000 účastníků a fanoušků z různých týmů naučilo a procvičilo CPR.
Sdílet:
Zpět na blog